Google+

Σχολιασμός της έκθεσης ‘Ο Αντισημιτισμός στην Ελλάδα σήμερα: Εκφάνσεις, αίτια και αντιμετώπιση του φαινομένου’, μια έκδοση του Ιδρύματος Χάινριχ Μπελ, 2017

1

09/03/2017 από TJ Stretch

Υπάρχουν δύο ισχυρισμοί οι οποίοι ακούγονται αρκετά συχνά, και τους συναντάμε καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα και σε πολιτικές συζητήσεις:

«Οι Εβραίοι εκμεταλλεύονται το Ολοκαύτωμα για να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από διεθνή κέντρα αποφάσεων».

… και:

«Οι Ισραηλινοί συμπεριφέρονται στους Παλαιστίνιους όπως ακριβώς συμπεριφέρθηκαν οι Ναζί στους Εβραίους».

Ενδεχομένωε για πρώτη φορά, μία σημαντική έκθεση με θέμα τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα, η οποία συμπεριλαμβάνει και τα αποτελέσματα από δύο ειδικά σχεδιασμένες έρευνες κοινής γνώμης, που είδε το φως της δημοσιότητας αυτές τις μέρες, έρχεται για να απαντήσει στο ερώτημα ‘πόσοι Ελληνες συμπολίτες μας πιστεύουν σε αυτούς τους δύο ισχυρισμούς’ αλλά και στο ερώτημα ‘που ανήκουν πολιτικά’ όσοι δέχονται και διακινούν αυτά τα δύο ψέματα.

Το εξώφυλλο της έκδοσης: Γιώργος Αντωνίου & Σπύρος Κοσμίδης & Ηλίας Ντίνας & Λεόν Σαλτιέλ, Ο Αντισημιτισμός στην Ελλάδα σήμερα: Εκφάνσεις, αίτια και αντιμετώπιση του φαινομένου, Ιδρυμα Χάινριχ Μπελ Ελλάδας (Heinrich Boll Stiftung), Θεσσαλονίκη, 2017

Το εξώφυλλο της έκδοσης: Γιώργος Αντωνίου & Σπύρος Κοσμίδης & Ηλίας Ντίνας & Λεόν Σαλτιέλ, Ο Αντισημιτισμός στην Ελλάδα σήμερα: Εκφάνσεις, αίτια και αντιμετώπιση του φαινομένου, Ιδρυμα Χάινριχ Μπελ Ελλάδας (Heinrich Boll Stiftung), Θεσσαλονίκη, 2017:

 

Η έκθεση ήταν το αποτέλεσμα της εργασίας μιας ομάδας τεσσάρων ανεξάρτητων ερευνητών (Γιώργος Αντωνίου, Σπύρος Κοσμίδης, Ηλίας Ντίνας και Λεόν Σαλτιέλ). Αρχικός σκοπός ήταν πρώτα η καταγραφή των περί Εβραίων αντιλήψεων της ελληνικής κοινωνίας μέσω των δύο ερευνών. Οι ερευνητές παρουσιάζουν δειγματοληπτικά και σχολιάζουν εκφάνσεις του αντισημιτισμού στην ελληνική δημόσια ζωή, επικεντρώνοντας σε τομείς όπως η πολιτική, η Εκκλησία, τα μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης. Ταυτόχρονα, εστιάζουν στις προσπάθειες ορισμού του αντισημιτισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένα δύσκολο εγχείρημα, όπως έχει αποδειχτεί και από την ευρωπαϊκή εμπειρία. Στη συνέχεια προχωρούν στην ερμηνεία του φαινομένου και τηε έκτασής του, λαμβάνοντας υπόψη ευρήματα που είχαν καταγραφεί σποραδικά σε προηγούμενες έρευνες.

Τέλος, με τον απαραίτητο σχολιασμό των πορισμάτων τους, καταλήγουν σε συγκεκριμένες προτάσεις προς όλους τους εμπλεκόμενους θεσμούς και φορείς για μέτρα και πολιτικές που μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου.

Η επεξεργασία των απαντήσεων στους δύο ισχυρισμούς είναι αποκαλυπτική. Πρέπει να σημειωθεί αρχικά, ότι η πρώτη από τις δύο προτάσεις («Οι Εβραίοι εκμεταλλεύονται το Ολοκαύτωμα για να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από διεθνή κέντρα αποφάσεων») είναι κοινός τόπος ότι αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του σύγχρονου αντισημιτικού λόγου. Διαδίδεται με σκοπό την ταυτόχρονη απονομιμοποίηση της μνήμης του Ολοκαυτώματος με την έμμεση άρνηση της ίδιας της σημαντικότητάς του, ενώ συγχρόνως επικαλείται τις γνωστές θεωρίες συνωμοσίας για προνομιακή μεταχείριση του κράτους του Ισραήλ από τη διεθνή κοινότητα.

Η δεύτερη («Οι Ισραηλινοί συμπεριφέρονται στους Παλαιστίνιους όπως ακριβώς συμπεριφέρθηκαν οι Ναζί στους Εβραίους») αποτελεί μια ανιστόρητη και καταχρηστική σύγκριση, και επομένως βρίσκεται στον σκληρό πυρήνα όσων προσλαμβάνουν την αραβοϊσραηλινή σύγκρουση με μανιχαϊστικούς (αντισημιτικούς) όρους. Στην πραγματικότητα, είναι η πιο σίγουρη οδός για την αναδρομική αιτιολόγηση του Ολοκαυτώματος: στη λογική «αφού οι Ισραηλινοί διαπράττουν γενοκτονία σήμερα, τότε δικαιολογημένα εξοντώθηκαν από τους Ναζί κατά το παρελθόν».

Οπως σημειώνουν οι ερευνητές:

«Η οποιαδήποτε αναλογία της ναζιστικής γενοκτονίας των Εβραίων με τη στάση του Ισραήλ στην τραγική αυτή σύγκρουση με τους Παλαιστίνιους δεν λαμβάνει υπόψη αφενός τον αγώνα που διεξάγουν οι Ισραηλινοί για την επιβίωση του κράτους τους και αφετέρου την ιστορική διάσταση και συγκυρία των δύο γεγονότων. Η παραβίαση κάθε είδους ιστορικής αναλογίας και αλήθειας έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη αποϊστορικοποίηση, άρα στην αναδρομική αιτιολόγηση του Ολοκαυτώματος»

Η έρευνα δείχνει ότι περίπου το 65% του δείγματος συμφωνεί και με τις δύο προτάσεις, ενώ μόλις το 23% διαφωνεί. Τα ποσοστά αυτά φανερώνουν μια συντριπτικά αντισημιτική στάση της ελληνικής κοινής γνώμης. Ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις μετρήσεις της Αnti-Defamation League, οι οποίες δίνουν στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό αντισημιτισμού στη Δυτική, αλλά και στην Ανατολική Ευρώπη. Το ποσοστό που προέκυψε τον Μάιο του 2014 ήταν 68%, ενώ έναν χρόνο αργότερα το ποσοστό αυτό κινήθηκε στο 67%. Με λίγα λόγια, σειρά ερευνών αποτυπώνουν έναν βαθύ αντισημιτισμό στην ελληνική κοινωνία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις ένα 4,36% διαφώνησε απόλυτα και με τις δύο προτάσεις.

Το 65% του δείγματος συμφωνεί και με τις δύο προτάσεις, ενώ μόλις το 23% διαφωνεί. Ακόμη πιο ενδεικτικό, μόλις ένα 4,36% διαφώνησε απόλυτα και με τις δύο προτάσεις. Σελίδα 21.

Το 65% του δείγματος συμφωνεί και με τις δύο προτάσεις, ενώ μόλις το 23% διαφωνεί. Ακόμη πιο ενδεικτικό, μόλις ένα 4,36% διαφώνησε απόλυτα και με τις δύο προτάσεις. Σελίδα 21.

 

Το πιο σημαντικό, ίσως, εύρημα της έρευνας σε αυτό το πλέον φλέγον θέμα του σύγχρονου αντισημιτισμού που σχετίζεται με το Ισραήλ και τους Παλαιστίνιους είναι το εξής: Θα περίμενε κανείς διαφοροποίηση των ερωτηθέντων στη βάση ιδεολογικών στάσεων και πολιτικών προτιμήσεων. Η βιβλιογραφία δίνει αρκετές κατευθύνσεις με πιο ξεκάθαρη αυτή του ακροδεξιού αντισημιτισμού. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη θεώρηση, πολίτες με εθνικιστικές, εθνολαϊκές και ναζιστικές ιδεολογικές καταβολές συμμερίζονται συχνότερα αντισημιτικές απόψεις. Αντιθέτως, (θεωρητικά πάλι) κεντρώοι και αριστεροί δεν εκφράζουν αντισημιτικές απόψεις με την ίδια συχνότητα.

Και όμως, η έρευνα αποδεικνύει ότι τελικά το ζήτημα της ιδεολογίας δεν παίζει αυτόν τον σημαντικό ρόλο διαφοροποίησης που είναι σήμερα κοινός τόπος, αλλά ότι οι ίδιες αντισημιτικές πεποιθήσεις μοιράζονται εξίσου σε ‘δεξιά ‘ και ‘αριστερά’, όπως βλέπουμε στο γράφημα …

Γράφημα 13: Τοποθέτηση στον άξονα αριστερά-Δεξιά και αντισημιτισμός χρησιμοποιώντας την κλίμακα «Οι Εβραίοι εκμεταλλεύονται το Ολοκαύτωμα για να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από διεθνή κέντρα αποφάσεων». Σελίδα 29.

Γράφημα 13: Τοποθέτηση στον άξονα αριστερά-Δεξιά και αντισημιτισμός χρησιμοποιώντας την κλίμακα «Οι Εβραίοι εκμεταλλεύονται το Ολοκαύτωμα για να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από διεθνή κέντρα αποφάσεων». Σελίδα 29.

 

… ενώ, μάλιστα, στο δεύτερο ερώτημα, η ‘αριστερά’ υπερισχύει της ‘δεξιάς’:

Γράφημα 14: Τοποθέτηση στον άξονα αριστερά-Δεξιά και αντισημιτισμός χρησιμοποιώντας τη μέτρηση «Οι Ισραηλινοί συμπεριφέρονται στους Παλαιστίνιους όπως ακριβώς συμπεριφέρθηκαν οι Ναζί στους Εβραίους». Σελίδα 29.

Γράφημα 14: Τοποθέτηση στον άξονα αριστερά-Δεξιά και αντισημιτισμός χρησιμοποιώντας τη μέτρηση «Οι Ισραηλινοί συμπεριφέρονται στους Παλαιστίνιους όπως ακριβώς συμπεριφέρθηκαν οι Ναζί στους Εβραίους». Σελίδα 29.

 

Οι διαφοροποιήσεις μεταξύ ‘αριστεράς’ και δεξιάς’ δόθηκαν μέσω της γνωστής ερώτησης που συναντάμε στις δημοσκοπήσεις: «Σε μια κλίμακα όπου το ‘0’ αντιστοιχεί στην ‘Αριστερά’ και το ’10’ αντιστοιχεί στη ‘Δεξιά’, εσείς πού θα τοποθετούσατε τον εαυτό σας;»

Ο λόγος στους ερευνητές και πάλι:

«Η χρησιμοποίηση της εκμετάλλευσης του Ολοκαυτώματος για τη διερεύνηση της σχέσης ιδεολογίας και αντισημιτισμού αναδεικνύει μια μη γραμμική σχέση και έρχεται σε αντίθεση με τις θεωρητικές προσδοκίες της βιβλιογραφίας. Η εικόνα που μας δίνει το Γράφημα 13 είναι μάλλον του αντισημιτισμού των άκρων, κατά τον οποίο η άκρα Δεξιά αλλά και η άκρα Αριστερά δείχνουν να έχουν υψηλότερη αποδοχή σε αντισημιτικές απόψεις. Η Ακροδεξιά, βέβαια, στη συγκεκριμένη μέτρηση δείχνει να έχει τα υψηλότερα νούμερα. Η άκρα Αριστερά, όμως, παρουσιάζεται σε μεγαλύτερο βαθμό αντισημιτική σε σχέση με την Κεντροαριστερά και στα ίδια περίπου επίπεδα με την Κεντροδεξιά. Από το Κέντρο και προς τα δεξιά, η ιδεολογία και ο αντισημιτισμός διατηρούν όντως μια γραμμική σχέση.
Η εικόνα παρουσιάζεται αρκετά διαφορετική όταν χρησιμοποιούμε τη δεύτερη βασική μέτρηση αντισημιτισμού. Στην περίπτωση αυτή η άκρα Αριστερά έχει την πρωτοκαθεδρία, ενώ στις υπόλοιπες υπο-ομάδες η σχέση είναι σχεδόν επίπεδη. Αυτό δείχνει ότι το ζήτημα του αντισημιτισμού είναι πράγματι περίπλοκο και διαφορετικό για τον καθένα, ανάλογα με την επικαιρότητα (π.χ. εκμετάλλευση του θέματος της Παλαιστίνης) και τις ιδεολογικές καταβολές του. Ενώ ο αριστερός αντισημιτισμός χτίστηκε σε μεγάλο βαθμό μέσα από το αίσθημα αλληλεγγύης προς την Παλαιστίνη, ο ακροδεξιός αντισημιτισμός πηγάζει από μια κυνική στάση απέναντι στο Ολοκαύτωμα, η οποία σχετίζεται με την ίδια την άρνησή του ή τη σχετικοποίησή του. Το Γράφημα 15 μας δίνει μια γενικότερη εικόνα για τη σχέση αντισημιτισμού και ιδεολογίας χρησιμοποιώντας μια αποϊδεολογικοποιημένη μέτρηση εμπιστοσύνης προς τους Εβραίους. Η μέτρηση αυτή είναι από το 0 μέχρι το 10, με το 10 να αποτυπώνει υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης».

Και αυτό επιβεβαιώνεται από την επόμενη μέτρηση.
Εδώ, η υπόθεση περί αντισημιτισμού των πολιτικών άκρων γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρη με τις ‘άκρα Αριστερά’ και ‘άκρα Δεξιά’ να εμπιστεύονται λιγότερο τους Εβραίους, ενώ όσοι αυτοπροσδιορίζονται σαν ‘κεντροαριστεροί’ και ‘κεντροδεξιοί’ φαίνεται να έχουν τα υψηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης.

Γράφημα 15: Τοποθέτηση στον άξονα αριστερά-Δεξιά και αντισημιτισμός με βάση τη δεκαβάθμια κλίμακα εμπιστοσύνης προς τους Εβραίους. Σελίδα 31.

Γράφημα 15: Τοποθέτηση στον άξονα αριστερά-Δεξιά και αντισημιτισμός με βάση τη δεκαβάθμια κλίμακα εμπιστοσύνης προς τους Εβραίους. Σελίδα 31.

 

Η έκθεση τυπώθηκε σε ένα βιβλίο 48 σελίδων, το οποίο μπορεί να βρεθεί στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Χάινριχ Μπελ Ελλάδας (Heinrich Boll Stiftung) ή εδώ.

Ο Αντισημιτισμός στην Ελλάδα σήμερα: Εκφάνσεις, αίτια και αντιμετώπιση του φαινομένου
Συγγραφείς: Γιώργος Αντωνίου, Σπύρος Κοσμίδης, Ηλίας Ντίνας και Λεόν Σαλτιέλ
Εκδοση: Ιδρυμα Χάινριχ Μπελ Ελλάδας
Τόπος έκδοσης: Θεσσαλονίκη
Χρονολογία έκδοσης: 2017
Αριθμός σελίδων: 48
Γλώσσα έκδοσης: Ελληνικά
Άδεια: CC-BY-NC-SA
ISBN: 978-618-81299-4-8

Γιώργος Αντωνίου & Σπύρος Κοσμίδης & Ηλίας Ντίνας & Λεόν Σαλτιέλ, Ο Αντισημιτισμός στην Ελλάδα σήμερα: Εκφάνσεις, αίτια και αντιμετώπιση του φαινομένου, Ιδρυμα Χάινριχ Μπελ Ελλάδας (Heinrich Boll Stiftung), Θεσσαλονίκη, 2017

Πίνακας περιεχομένων:

Πρόλογος
Εισαγωγή

1. Το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο του αντισημιτισμού στην Ελλάδα σήμερα

1.1. Ο ορισμός του αντισημιτισμού
1.2. Ο αντισημιτισμός στην ελληνική κοινωνία
1.2.1. Πολιτική και αντισημιτισμός
1.2.2. Εκκλησία και αντισημιτισμός
1.2.3. Αντισημιτισμός στα μέσα ενημέρωσης

2. Εμπειρική έρευνα του αντισημιτισμού στην ελληνική κοινή γνώμη

2.1. Εμπειρικά αποτελέσματα στην κοινή γνώμη
2.2. Δημογραφικά χαρακτηριστικά του αντισημιτισμού
2.3. Ιδεολογία και αντισημιτισμός
2.4. Θεωρίες συνωμοσίας και αντισημιτισμός
2.5. Παιδεία και αντισημιτισμός
2.6. Θυματοποίηση και αντισημιτισμός

3. Προτάσεις για την αντιμετώπιση του αντισημιτισμού στην Ελλάδα

4. Παραρτήματα
4.1. Ενδεικτική βιβλιογραφία
4.2. Βιογραφικά συγγραφέων

«Η διερεύνηση του φαινομένου του αντισημιτισμού στην Ελλάδα του 21ου αιώνα βασίζεται στη διαπίστωση ότι ο αντισημιτισμός «μετά το Άουσβιτς» δεν έχει εξαλειφθεί ούτε στην Ελλάδα αλλά ούτε και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά αυξάνεται όπως δείχνουν στοιχεία από πρόσφατες έρευνες. Δεν εκδηλώνεται, ίσως, πλέον τόσο ανοιχτά ούτε και επιχειρεί να τεκμηριώσει με δήθεν επιστημονικό τρόπο ρατσιστικές, αντισημιτικές αντιλήψεις και προκαταλήψεις: Εκφράζεται όμως είτε ως συναίσθημα, είτε ως προκατάληψη, ως στερεότυπο ή καχυποψία, είτε ακόμη και με τρόπο βίαιο.
Η παρούσα έρευνα αναλύει αίτια και εκφάνσεις του αντισημιτισμού στην Ελλάδα, ενώ προτείνει μέτρα και πολιτικές για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή του, με βάση την πεποίθηση ότι το Ολοκαύτωμα αποτελεί ένα χωρίς προηγούμενο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, που δεν μπορεί να παραγραφεί. Οι ερευνητές Γιώργος Αντωνίου, Σπύρος Κοσμίδης, Ηλίας Ντίνας και Λεόν Σαλτιέλ επιβεβαιώνουν με τo έργο τους αυτό προηγούμενες μελέτες, που καταχωρούν τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα ως υψηλό και μάλιστα με το υψηλότερο σε ποσοστό στην ευρωπαϊκή ήπειρο (περίπου 70%). Μετρώντας αντισημιτικές συμπεριφορές στην ελληνική κοινωνία και το συσχετισμό τους με παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, τα πολιτικά φρονήματα, η παιδεία, η εκκλησία υπαγωγή αλλά και την εμπιστοσύνη, τον κοσμοπολιτισμό, την πίστη σε θεωρίες συνωμοσίας και τη θυματοποίηση, η έρευνα καταθέτει προτάσεις τόσο για την κυβέρνηση όσο και την ελληνική κοινωνία συνολικά.
Ο αγώνας κατά του αντισημιτισμού και του ρατσισμού αποτελεί και σήμερα έναν αγώνα αρχών για την προάσπιση βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων: Μια ανοιχτή, αλληλέγγυα, περιεκτική, και κοσμοπολίτικη κοινωνία είναι σήμερα ανάγκη επιτακτική. Μια κοινωνία πρόθυμη να αναγνωρίσει το δικαίωμα κάθε ανθρώπου στην αξιοπρέπεια με αποδοχή της διαφορετικότητάς του. Μόνο έτσι θα διασφαλιστεί ότι εγκλήματα της κλίμακας του Ολοκαυτώματος δεν θα επαναληφθούν».

 

Δείτε επίσης:

– Την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Συμμαχίας για την Μνήμη του Ολοκαυτώματος (‘International Holocaust Remembrance Alliance’), η οποία επίσης δημοσιεύτηκε μόλις χτες, 07/03/2017
International Holocaust Remembrance Alliance Annual report 2016
https://www.holocaustremembrance.com/annualreport/2016-2/

Δικαιώματα, ‘αντι-Σιωνισμός’ και μοντέρνος αντισημιτισμός: Λίγες σκέψεις
https://protocolswithoutzion.wordpress.com/2017/01/03/rights-antizionism-and-modern-antisemitism/

Το μίσος που ξεκινά με τους Εβραίους δεν τελειώνει ποτέ με τους Εβραίους
https://protocolswithoutzion.wordpress.com/2017/01/01/what-starts-with-the-jews-never-ends-with-the-jews/

«Το Ολοκαύτωμα δεν συνέβη ποτέ, αλλά ήταν φοβερό και οι Εβραίοι το άξιζαν!»: Οι αρνητές του Ολοκαυτώματος και η ταινία ‘Denial’ (2016)
https://xyzcontagion.wordpress.com/2017/01/27/holocaust-denial/


Αντισημιτικά εξώφυλλα, σκίτσα και καρικατούρες της περιόδου 1933-1945 από το έντυπο Die Sturmer του Julius Streicher. Κεντρικό μότο σε όλα: ‘Οι Εβραίοι είναι η δυστυχία μας’ (‘Die Juden sind unser Ungluck’).

Advertisements

One thought on “Σχολιασμός της έκθεσης ‘Ο Αντισημιτισμός στην Ελλάδα σήμερα: Εκφάνσεις, αίτια και αντιμετώπιση του φαινομένου’, μια έκδοση του Ιδρύματος Χάινριχ Μπελ, 2017

  1. Ο/Η Γκικακης.κ.δημητρης λέει:

    Πολυ σημαντικες οι αποκαλυψεις για τον αντισιμιτισμο στην ελλαδα .το ποσοστο ειναι τεραστιο εχουμε υποχρεωση εμεις οι καθημερινοι ανθρωποι να παλεψουμε να αλλαξει αυτο …

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αν γράψετε το email σας εδώ, θα λαμβάνετε κάθε νέο άρθρο στο mailbox σας

Μαζί με 4.742 ακόμα followers

Πρόσφατα άρθρα

Tags

Adolf Hitler Αδόλφος Χίτλερ American Free Press Andrew Anglin Antisemitic 'Anti-Zionism' Αντισημιτικός 'Αντι-Σιωνισμός' Arab–Israeli War 1948 Πόλεμος Αράβων-Ισραήλ Arthur Butz Auschwitz Αουσβιτς Carlo Mattogno Central Board of Jewish Communities in Greece Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο ΚΙΣ Collaborators Δωσίλογοι Crisis Κρίση Daily Stormer David Cole David Irving Deborah Lipstadt Der Ewige Jude (Ο αιώνιος Εβραίος) Film 1940 Eberhard Taubert Final Solution Endlosung Τελική Λύση Fred Leuchter Fritz Hipple Hate Speech Ρητορική Μίσους Heinrich Himmler Χάινριχ Χίμλερ Holocaust denial Αρνηση του Ολοκαυτώματος Holocaust inversion Ilan Pappe Institute of Historical Review Israeli Declaration of Independence 1948 Ιδρυση Ισραήλ Jean-Paul Sartre Ζαν-Πολ Σαρτρ Joseph Goebbels Γιόζεφ Γκέμπελς Leslie Woodhead Mark Weber Max Horkheimer Μαξ Χορκχάιμερ Moishe Postone Nicholas Terry Norman Finkelstein Penguin Books Ltd Pete Papaherakles Πέτρος Παπαηρακλής Peter Longerich Primo Levi Πρίμο Λέβι Richard Evans Righteous Among the Nations Δίκαιοι των Εθνών Robert Faurisson Robert Jan van Pelt Roddie Edmonds Tattoo Τατουάζ Thessaloniki Θεσσαλονίκη Yad Vashem Αγγελος Εβερτ Ακροδεξιά Τρομοκρατία Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός Αστυνόμος Βολταιράκης Αστυνόμος Τσενάκης Αστυνόμος Τσενόγλου Γιώργος Καραμπελιάς Δημήτρης Μυράτ Δημήτριος Βλαστάρης Δημήτριος Βρανόπουλος Εφημερίδα Νέα Ευρώπη Ηλίας Κασιδιάρης Θάλαμοι αερίων Κίνημα Ανεξάρτητων Πολιτών Σπίθα Κατοχή Μίκης Θεοδωράκης Μιχαήλ Γλύκας Ντοκιμαντέρ Holocaust on Trial (2000) Πέτρος Βάβαλης Παναγιώτης Χαλδέζος Περιοδικό Δαυλός Περιοδικό Ιστορία Εικονογραφημένη Περιοδικό Χρονικά του ΚΙΣ Πλαστές ταυτότητες Πρόγραμμα ευθανασίας Aktion T4 Σαράντης Αντωνάκος Στρατόπεδο αιχμαλώτων Stalag ΙΧΑ Ταινία Denial (2016) Χρυσή Αυγή Golden Dawn
Μαρτίου 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Μάι. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

A Project Supported By …

Πολιτική Αναδημοσιεύσεων

# Υποχρεωτική η αναφορά της πηγής. Να αναφερθεί στην αρχή της αναδημοσίευσής του (και όχι στο τέλος, όπως συνηθίζουν οι μπλόγκερς στην Ελλάδα) ότι αυτό που πρόκειται να διαβάσει ο επισκέπτης του αποτελεί 'Αναδημοσίευση του άρθρου [Τίτλος άρθρου και λινκ] από το ιστολόγιο Protocols Without Zion' (Πρακτική 'Byline').

# Να συμπεριληφθεί στην αρχή της αναδημοσίευσης ενεργό λινκ προς το συγκεκριμένο άρθρο μας, χωρίς πολλά-πολλά τύπου 'δεν ήξερα, εγώ το βρήκα εκεί'.

# Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση. Σε περίπτωση εμπορικού ΜΜΕ, παρακαλώ επικοινωνήστε με τους δημιουργούς με τη φόρμα Contact στο κεντρικό μενού.

# Οποιος θελήσει να αναδημοσιεύσει, απαραιτήτως να μας ενημερώσει σχετικά, π.χ. με ένα σχόλιο ή με τη φόρμα Contact ή με ένα ημέηλ, και αν πρόκειται για εμπορικό ΜΜΕ, να μας ζητήσει την άδεια, no offense.

# Απαγορεύονται οι αναδημοσιεύσεις σε ακροδεξιά, εθνικιστικά, 'πατριωτικά', 'ελληνοκεντρικά' κ.λπ. σκουπιδομπλογκ.

Αρέσει σε %d bloggers: